Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije objavlja raziskavi s področja poštnih storitev:
- Primerjalna analiza cen in rokov prenosa izvajalcev poštnih storitev pri prenosu paketov v čezmejnem poštnem prometu,
- Raziskava o nakupnih navadah uporabnikov pri kupovanju preko spleta.
Primerjalna analiza cen rokov prenosa je pri dejanskem prenosu paketa mase 2 kg iz Ljubljane v Zagreb pokazala, da je najugodnejši prenos paketa opravil DPD, nekoliko dražja prenosa pa GLS in Pošta Slovenije. Najhitrejši prenos paketa je izvedel Kurirček, ki je paket prenesel v zgolj 2 urah; vsi ostali izvajalci so za prenos paketa potrebovali vsaj en dan.
Glavne ugotovitve raziskave o nakupnih navadah uporabnikov pri kupovanju prek spleta pa so naslednje:
- v povprečju so uporabniki za nakupe potrošili 56 € mesečno (pogosti uporabniki) oziroma 67 € mesečno (občasni uporabniki).
- 39 % uporabnikov je nakupe opravila v e-trgovinah v Sloveniji,
- naročali so oblačila in obutev, izdelke za šport in prosti čas in kozmetiko,
- od ponovnega spletnega nakupa bi uporabnike odvrnili dodatni stroški dostave, poškodbe naročenih izdelkov ter izguba naročila..
96 % uporabnikov pričakuje brezplačno dostavo izdelkov, v kolikor nakup presega 50 €, želijo tudi dostavo v eni pošiljki. Za dostavo izberejo uporabniki najpogosteje dostavo na dom (71 % uporabnikov), zgolj 12 % se odloči za dostavo v paketomat.
Indeks zadovoljstva z dostavo znaša, 82,4 in izkazuje zadovoljstvo velike večine, za razloge navajajo prijaznost, zanesljivost in obveščanje o dostavi. Po mnenju uporabnikov so najboljši dostavljavci DHL, Pošta Slovenije in DPD. Reklamacijo oziroma pritožbo zaradi napak pri dostavi je vložilo 12 % uporabnikov, približno polovica pa je bila z obravnavanjem reklamacije zadovoljna.
Raziskavi sta v priponkah objavljeni v celoti.