Železniška infrastruktura obsega stabilne, umetno zgrajene objekte in naprave, ki so namenjeni učinkovitemu izvajanju železniškega prometa. Med železniško infrastrukturo štejemo celotno omrežje železniških prog s svojim zgornjim in spodnjim ustrojem ter pripadajoče objekte, kot so mostovi, prepusti, tuneli in viadukti, signalno-varnostne naprave in elektro-napajalne postaje ter železniške postaje, postajališča, naprave za sestavo vlakov, ranžirne postaje, naprave za oskrbo z gorivom ter ostale naprave, namenjene pripravi in vzdrževanju železniških vozil.
V Sloveniji je železniška infrastruktura v državni lasti, zato jo obravnavamo kot javno železniško infrastrukturo. Upravljavec javne železniške infrastrukture je družba Slovenske železnice – Infrastruktura, d.o.o, ki ima z Republiko Slovenijo sklenjeno pogodbo za vzdrževanje in gospodarjenje z javno železniško infrastrukturo ter pogodbo za vodenje prometa na njej. Javna železniška infrastruktura v Sloveniji obsega celotno omrežje železniških prog, vključno z navedenimi objekti in napravami, razen železniške infrastrukture v terminalih.
Omrežje javne železniške infrastrukture RS obsega 615 km glavnih in 593 km regionalnih prog. Glavne proge na javni železniški infrastrukturi Slovenije so:
- proga E 65: državna meja-Jesenice-Ljubljana-Pivka-Ilirska Bistrica-državna meja,
- proga E 67: Zidani most-Maribor-Šentilj-državna meja,
- proga E 69: državna meja-Središče ob Dravi-Pragersko-Zidani most-Ljubljana-Divača-Koper potniška-cepišče Bivje-Koper tovorna,
- proga E 70: državna meja-Dobova-Ljubljana-Sežana-državna meja in
- proga T 69: Ormož-Murska Sobota-Hodoš-državna meja.
Večina glavnih prog je dvotirnih. Progi na relaciji Koper-Divača na trasi V. koridorja in na relaciji državna meja z Avstrijo-Jesenice-Ljubljana na trasi X. koridorja pa sta enotirni.
Skupna dolžina prog na javni železniški infrastrukturi RS znaša 1.208 km, od tega 874 km enotirnih in 334 km dvotirnih prog.