Namen regulacije trga je vzpostavitev učinkovite konkurence na trgu elektronskih komunikacij, tako da lahko končni uporabniki izbirajo med različnimi ponudniki storitev, slednje pa se odraža v kakovostnih in cenejših maloprodajnih storitvah za končne uporabnike, ter iskanju inovativnih rešitev ponudnikov, ki zagotavljajo nadaljnji razvoj trga.
Agencija tako s predhodno regulacijo trga odpravlja ovire za razvoj učinkovite konkurence na trgu, s tem pa novim vstopnikom na trg omogoča tudi dostop do omrežja operaterja, ki ima prevladujoč položaj na trgu, in s tem ponujanje storitev končnim uporabnikom tudi tam, kjer novi vstopniki še niso prisotni s svojim omrežjem.
Predhodna regulacija trga se izvaja do vzpostavitve učinkovite konkurence na trgu ter se glede na ugotovljeno stanje konkurence na posameznih segmentih trga postopoma umika, pri tem pa so vsakokratni ukrepi agencije sorazmerni glede na namen in ugotovljene razmere na trgu.