Za posamezen nakup na spletu namenijo prebivalci povprečno 56 €, opravijo pa od dva do tri nakupe mesečno. Tisti, ki na spletu nakupujejo občasno, v povprečju porabijo 67 € za nakup. To je le ena od ugotovitev raziskave Agencije za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije o nakupnih navadah prek spleta za leto 2024. Kaže tudi, da anketiranci v povprečju za spletne nakupe namenijo manj denarja kot lani, ko je agencija izvedla prvo tovrstno raziskavo.
Glede na preteklo leto se je znižal povprečni skupni znesek nakupov. Tisti, ki pogosto nakupujejo prek spleta, so za nakupe v treh mesecih pred raziskavo porabili v povprečju 361 €, lani pa 387 €. Občasni uporabniki spletnih trgovin so v treh mesecih pred izvedeno anketo za nakupe porabili v povprečju 186 €, medtem ko v letu prej 252 €.
Skoraj polovica, 48,3 % anketiranih, na spletu najpogosteje kupuje oblačila in obutev, 26 % izdelke za šport in prosti čas, 22,4 % pa kozmetiko. Sledijo prehranska dopolnila, pohištvo ali izdelki za dom in vrt ter izdelki za avtomobile ali druga vozila.
Pri nakupnih navadah prek spleta ostajajo razlike med spoloma. Tako ženske večkrat kot moški opravijo nakup prek telefona, in sicer v 70 %, moški pa pogosteje z računalnika, v 54,1 %. V starostni skupini do 44 let se je v primerjavi z lani delež uporabnikov, ki opravijo večji del nakupov prek pametnega telefona, zvišal na 81,7 %, lani je bil 71,5 %. Nad to starostjo so pogostejši nakupi z računalnika, tukaj kupuje 52,5 % uporabnikov, starejših od 44 let.
Uporabniki v starostni skupini do 44 let so za svoje nakupe pogosteje izbrali plačilo s kartico, v 57,1 %, starejši pa najpogosteje izberejo plačilo po povzetju (49,4 %). Po povzetju v večji meri plačujejo ženske, tako vrsto plačila je navedlo 43, 5 % anketirank, plačilo s kartico pa 38,6 %. Prek plačilnih platform plačuje 8,5 % žensk in nekaj več moških uporabnikov spletnih trgovin, in sicer 16, 7 %.
V to raziskavo zajeti prebivalci so za dostavo najpogosteje izbrali dostavo na dom, tako je odgovorilo 71 % vprašanih, medtem ko jih je 12 % odgovorilo, da izbere paketomat. Nekaj anketiranih si je dostavo naročilo na službeni naslov, taki so 4 % vprašanih, 6 % pa jih je navedlo, da izberejo dostavo na pošto. Glavni razlog, da anketiranci pogosteje ne izberejo dostave v paketomat je predvsem to, da ne vidijo potrebe po tem, tako je odgovorilo 56 % vprašanih.
Sodelujoči v anketi pogosteje nakupujejo v domačih spletnih trgovinah. Izkušnjo z nakupi pri spletnih trgovcih iz držav EU ima 90 % vprašanih, izkušnjo z nakupi pri spletnih trgovcih izven držav EU pa 72 % vprašanih.
Da je možnost izbire ponudnika dostave pri spletnih nakupih izdelkov pomembna, tudi ob tokratnem merjenju meni velika večina anketirancev, in sicer 79 %. Med najpomembnejšimi merili izbire ponudnika so cena, rok dostave in zanesljivost dostavljavca. Analiza po ponudnikih dostave je pokazala, da so s ceno v povprečju najbolj zadovoljni uporabniki Pošte Slovenije in GLS, glede na zanesljivost, hitrost dostave, prijaznost in obveščanje pa uporabniki DHL.
Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije, ki deluje tudi na področju regulacije poštnih storitev, je v okviru spremljanja trga naročila raziskavo o nakupnih navadah uporabnikov pri kupovanju preko spleta, s poudarkom na dostavi. Raziskava je zajela prek 1000 prebivalcev Slovenije.
Več ugotovitev je v povezavi.