Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije objavlja raziskavi s področja poštnih storitev:
- Primerjalna analiza cen in rokov prenosa izvajalcev poštnih storitev pri prenosu paketov v čezmejnem poštnem prometu,
- Raziskava o nakupnih navadah uporabnikov pri kupovanju preko spleta.
Primerjalna analiza cen rokov prenosa je pri dejanskem prenosu paketa mase 2 kg iz Ljubljane v Zagreb pokazala, da je najugodnejši prenos paketa opravil DPD, nekoliko dražja prenosa pa GLS in Pošta Slovenije. Najhitrejši prenos paketa je izvedel Kurirček, ki je paket prenesel v zgolj 1 uri in 40 minutah; vsi ostali izvajalci so za prenos paketa potrebovali vsaj en dan.
Glavne ugotovitve raziskave o nakupnih navadah uporabnikov pri kupovanju prek spleta pa so naslednje:
- v povprečju so uporabniki za nakupe potrošili 66 € mesečno (pogosti uporabniki) oziroma 85 € mesečno (občasni uporabniki).
- tretjina uporabnikov je nakupe opravila v e-trgovinah v Sloveniji,
- naročali so oblačila in obutev, prehranska dopolnila in kozmetiko,
- od ponovnega spletnega nakupa bi uporabnike odvrnili dodatni stroški dostave, poškodbe naročenih izdelkov ter izguba naročila..
Večina uporabnikov pričakuje brezplačno dostavo izdelkov, v kolikor nakup presega 50 € in želijo dostavo v eni pošiljki. Za dostavo uporabniki najpogosteje izberejo dostavo na dom (72 % uporabnikov), zgolj 11 % se odloči za dostavo v paketomat.
Indeks zadovoljstva z dostavo je 82,9 in izkazuje zadovoljstvo velike večina, kjer za razloge navajajo prijaznost, zanesljivost, obveščanje in hitrost dostave. Po mnenju uporabnikov so najboljši dostavljavci Pošta Slovenije, GLS in DPD. Reklamacijo oziroma pritožbo zaradi napak pri dostavi je v preteklem letu vložilo 7 % uporabnikov, približno polovica pa je bila z obravnavanjem podane reklamacije zadovoljna.
Raziskavi sta v priponkah objavljeni v celoti.