Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije zaznava povečano število vprašanj tako strokovne kot splošne javnosti v zvezi z ukinitvami televizijskih programov iz shem nekaterih slovenskih operaterjev. Vprašanja se nanašajo predvsem na zadnje takšne primere, ko je operater spremenil svojo programsko ponudbo in ukinil določene televizijske programe iz programske sheme.
Ker je to vprašanje zanimivo tudi širše, med drugim tudi za končne uporabnike, agencija v nadaljevanju podaja posamezne podrobnejše razlage in pojasnjuje, kakšne so v tem primeru pravice naročnikov operaterskih storitev. Ter predvsem, ali tudi v tem primeru in pod kakšnimi pogoji zanje velja pravica do odstopa od pogodbe brez posledic. Agencija podaja navedeno mnenje na podlagi do sedaj zbranih splošnih informacij, kar pa ne vpliva na njene odločitve v morebitnih postopkih, ki bi jih v zvezi s tem vodila v okviru svojih pristojnosti.
Agencija uvodoma poudarja, da podpis naročniške pogodbe med naročnikom in operaterjem pomeni vzpostavitev naročniškega pogodbenega razmerja, ki ga poleg zakonskih urejajo tudi določbe sklenjene naročniške pogodbe, splošni in posebni pogoji poslovanja operaterja, veljaven cenik ter morebitni drugi dokumenti, ki so sestavni del naročniške pogodbe. Šteje se, da naročnik pridobi pravice do odstopa od pogodbe brez posledic pod pogoji iz 192. člena Zakona o elektronskih komunikacijah (ZEKom-2), kadar je televizijski program, ki se ukinja, naveden v okviru naročniške pogodbe. V tem primeru takšna ukinitev s strani operaterja predstavlja enostransko spremembo pogodbe, ne glede na vrsto vzroka, ki stoji za takšno spremembo, torej tudi ne glede na obstoj objektivnega razloga, kot je morebitna izdajateljeva zahteva za umik programa.
V nasprotnem primeru, torej, ko televizijski programi niso navedeni kot del naročniške pogodbe, pa ukinitev posameznega programa načeloma ne predstavlja enostranske spremembe pogodbe. Ne glede na to pa agencija v svoji praksi reševanja sporov med operaterji in končnimi uporabniki dopušča možnost, da je posamezni naročnik sklenil naročniško pogodbo prav iz razloga, ker je želel spremljati točno določen televizijski program. V takem primeru agencija ukinjeni televizijski program šteje kot bistveno sestavino pogodbe, torej kot razlog, zaradi katerega je bila pogodba sklenjena. V tem primeru mora naročnik prepričljivo izkazati, da je pogodbo sklenil ravno zato, da bo spremljal ukinjeni televizijski program, ker ima spremljanje tega programa zanj poseben pomen oziroma vrednost.
V primeru, da ste se kot končni uporabnik znašli v opisani situaciji in se ne strinjate z operaterjevo ukinitvijo programa ter bo v zvezi s tem po vašem mnenju s strani operaterja prišlo do nepravilnega oz. neupravičenega zaračunavanja, lahko po končnem reklamacijskem postopku pri operaterju vložite predlog za rešitev spora. Navodila z opisom postopka, kako to storiti, so dostopna na povezavi.