Skoči do osrednje vsebine

Agencija objavlja raziskavi s področja poštnih storitev za leto 2024

Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije objavlja raziskavi s področja poštnih storitev z naslovom Raziskava o zadovoljstvu in potrebah uporabnikov s poštnimi storitvami – splošna in poslovna javnost. Raziskavi sta bili opravljeni v septembru letos. Raziskava, ki je bila opravljena med splošno javnostjo zaradi načina zastavljenih vprašanj omogoča poglobljeno analizo.

Glavne ugotovitve raziskave, opravljene med splošno javnostjo, so naslednje:

  • Anketiranci v povprečju izražajo zadovoljstvo z vsemi dejavniki pošte, najbolj pa so zadovoljni s pogostostjo dostave pisemskih pošiljk na dom (povprečna ocena 4,20), najmanj pa so zadovoljni z delovnim časom pošt, ki jih obiskujejo (3,38).
  • Kot prvi najpomembnejši dejavnik kakovosti poštne storitve, slaba tretjina (30,1 %) izpostavlja lokacijo pošte, kot drugi najpomembnejši dejavnik izpostavljajo delovni čas pošte (13,9 %) in kot tretji najpomembnejši dejavnik pa dostavo poštnih pošiljk petkrat tedensko (11,3 %).
  • Pošto večkrat tedensko obišče 7,7 % anketirancev, najmanj enkrat mesečno pa 74,3 % vprašanih; pošto redkeje obišče 25,7 % anketiranih.
  • Tri petine anketiranih obišče (59,7 %) obiskuje vedno isto pošto.
  • Dve tretjini vprašanih ob obisku pošte najpogosteje opravi prevzem paketa (66,1 %), podoben delež pa oddaja pisma (65,9 %), oddajo priporočene ali vrednostne pošiljke (63,3 %) ali prevzem priporočene ali vrednostne pošiljke (61,0 %).
  • Večina vprašanih prejema paketne pošiljke na domač naslov (90,6 %), v manjših deležih pa tudi na službeni naslov (3,3 %) ali drugam.
  • Vsakodnevno oziroma večkrat tedensko prejema paketne pošiljke 4,9 % vprašanih, večkrat mesečno dobra tretjina (38,7 %), podoben delež pa nekajkrat letno (39,3 %).
  • Paketomate ozioma samopostrežne avtomate pozna in uporablja 44,3 % anketiranih, paketne trgovine pozna in uporablja 47,4 %, medtem ko paketnike pozna in jih uporablja 19,0 % anketiranih.

 

Bistveni povzetki raziskave, opravljene med poslovno javnostjo, pa so naslednji:

  • Najbolj pogosta storitev, ki jo podjetja uporabljajo, je sprejemanje pisem, kar pogosto ali zelo pogosto uporablja 87,0 % anketiranih podjetij, sledi pošiljanje pisem, kar pogosto ali zelo pogosto uporabljajo dobre tri četrtine (78,4 %) anketiranih podjetij. Med paketnimi storitvami je sprejemanje paketov nekoliko bolj pogosto kot pošiljanje paketov.
  • Večina anketiranih podjetij (78,3 %) potrebuje dostavo pisemskih pošiljk petkrat tedensko. Potrebe po dostavi paketnih pošiljk so precej manjše, dostavo paketnih pošiljk pet krat tedensko potrebujejo dobre štiridesetine anketiranih podjetij(44,0 %).
  • Največji delež anketirancev kot zelo pomemben dejavnik kakovosti poštne storitve ocenjuje zanesljiv prenos poštne pošiljke (90,7 %), sledita zaupanje v ponudnika poštnih storitev (83,7 %) in odnos uslužbencev do strank (76,0 %). Povprečne ocene pomembnosti so pri vseh dejavnikih zelo visoke, pri čemer smo pri dejavniku lokacija pošte oz. poslovalnice, zabeležili najnižjo (čeprav še vedno zelo visoko) povprečno oceno pomembnosti (3,87).
  • Anketiranci si izmed možnih izboljšav najbolj želijo nižjih cen poštnih storitev (39,6 %) in hitrejšega prenosa pošiljk (34,6 %), od novih storitev, če bi bile na voljo, pa bi polovica anketiranih podjetij (53,7 %) uporabljala dostavo v istem dnevu, tri desetine (29,0 %) bi uporabljale digitalne storitve, četrtina (24,0 %) pa okolju prijazne poštne storitve.
  • Dobra polovica anketirancev (56,7 %) uporablja aplikacije, povezane s poštnimi storitvami, med njimi najpogostejše sledenje pošiljkam. Najbolj želeni funkcionalnosti, ki bi jih želeli imeti v aplikacijah, sta sledenje pošiljk v realnem času (38,3 %) in obveščanje o dostavi in prejemu pošiljk (34,7 %). Dobra petina (22,0 %) bi bila pripravljena za takšno aplikacijo plačati naročnino.
  • Velika večina anketirancev pozna paketomate, paketne trgovine in paketnike, vendar pa tovrstne storitve v podjetjih skoraj ne uporabljajo. Izključno na paketomatu, bi bilo poštne pošiljke pripravljeno prevzemati 5,0 % anketiranih podjetij.

Raziskavi sta v celoti objavljeni v priponkah.

Za slepe in slabovidne(CTRL+F2)
barva kontrasta
velikost besedila
označitev vsebine
povečava