Agencija je zoper zavezanko, družbo SŽ – Infrastruktura, d.o.o., kot upravljalca javne železniške infrastrukture, vodila postopek inšpekcijskega nadzora zaradi (1) ugotavljanja nepravilnosti pri zaustavitvi vlaka prevoznika PKP Cargo International, d.o.o. dne 9.9.2023, (2) izpolnjevanjem obveznosti zavezanke glede sodelovanja z upravljavcem objekta za izvajanje železniških storitve Luke Koper, d.d., z namenom zagotavljanja učinkovite vožnje vlakov v objekte za zagotavljanje železniških storitev ter (3) nad zagotavljanjem pravice prevoznikov Evropske unije do dostopa do javne železniške infrastrukture pod preglednimi pogoji z namenom opravljanja vseh vrst železniškega tovornega prometa.
Postopek se je končal z izdajo odločbe št. 0611-25/2023/27, v kateri je agencija zavezanki naložila odpravo kršitve 3. odstavka 7. člena Izvedbene uredbe Komisije (EU) 2017/2177 tako, da je moral upravljavec infrastrukture v roku 3 mesecev od vročitve odločbe vzpostaviti dodatno sodelovanje z upravljavcem objekta za izvajanje železniških storitev (upravljavcem pomorskega terminala), tako, da bo redno pridobival podatke o dnevnem planu sprejema vagonov posameznih vlakov s strani upravljavca objekta za izvajanje železniških storitev, ter jih v največji možni meri upošteval pri vodenju prometa vlakov po javni železniški infrastrukturi do postaje Koper tovorna in naprej do primopredajnih mest za industrijske tire Luke Koper, d.d. in v obratni smeri. Agencija je namreč v postopku nadzora zaustavitve določenih vlakov, ki so vozili po omrežju javne železniške infrastrukture v smeri luke, ugotovila, da upravljavec infrastrukture ni razpolagal s podatki o času in uri sprejema vagonov posameznih vlakov na industrijske tire pomorskega terminala, zaradi česar so določeni vlaki zasedali tire postaje Koper tovorna po več dni, saj sprejem vlakov s strani upravljavca pomorskega terminala ni bil zagotovljen, po drugi strani pa so bili določeni vlaki prevoznikov zaustavljeni, saj za sprejem na postajo Koper ni bilo razpoložljivih kapacitet.
Nadalje je moral upravljavec infrastrukture sprejeti ukrepe za zagotavljanje pravice prevoznikov Evropske unije do dostopa do javne železniške infrastrukture pod preglednimi pogoji z namenom opravljanja vseh vrst železniškega tovornega prometa v skladu s 1. odstavkom 15.b členom Zakona o železniškem prometu (Uradni list RS, št. 99/15 – uradno prečiščeno besedilo, 30/18, 82/21, 54/22 – ZUJPP in 18/23 – ZDU-1O), tako, da je moral uskladiti vsebino Brzojavke št. 2413 z dne 24.12.2015, ki se po vsebini nanaša na vodenje prometa, z dejanskim stanjem. Agencija je namreč ugotovila, da se določila brzojavke v praksi izvajajo, vendar so prilagojena in neusklajena z dejanskim stanjem, saj glede omejitve števila uvozno/izvoznih tirov posameznim prevoznikom na delu TPK postaje Koper tovorna, ne upošteva vseh prevoznikov, ki dostopajo do TPK postaje Koper tovorna, prav tako pa se število tirov, ki si jih je upravljavec infrastrukture predpisal zase v brzojavki za izvajanje prometa vlakov in obrt ni usklajeno s številom tirov, ki si jih je upravljavec infrastrukture dodelil v Postajnem poslovnem redu postaje Koper tovorna II. del. Upravljavcu je bilo naloženo, da pravila posodobi in uskladi ter z njimi dokazljivo seznani vse prevoznike, ki dostopajo do postaje Koper tovorna. Nadalje je moral upravljavec infrastrukture sprejeti tudi ustrezne ukrepe za dosledno izvajanje ukrepa iz točke 6 in 7 »Ukrepov za izboljšanje urejenosti prometa tovornih vlakov št. 301-5/2016-167 z dne 25.7.2023« ter sprejeti ukrepe za stalen notranji nadzor nad izvajanjem predpisanih ukrepov, saj je agencija ugotovila, da se upravljavec infrastrukture ne drži ukrepov, ki jih je predpisal sam.