Skoči do osrednje vsebine

Agencija odgovarja na vprašanje Žurnal24 o oglaševanju alkoholnih pijač in stavnic v prenosih športnih dogodkov iz tujine

Agencija odgovarja na vprašanja novinarja Davida Buovski za Žurnal24 v zvezi z zatemnjevanjem televizijskih programov.

Pri nas velja prepoved oglaševanja alkoholnih pijač in stavnic. Pri prenosih športnih dogodkov iz tujine pa lahko na panojih, zaslonih, športni opremi in drugih predmetih opazimo reklame za alkoholne pijače in tudi za stavnice, ki so tudi generalni sponzorji nekaterih prepoznavnih znamk. Kako je to zakonsko urejeno? Zakaj lahko na naših televizijah brez omejitev spremljamo dogodke, na katerih se oglašuje alkohol in stavnice?
V programskih shemah slovenskih kabelskih operaterjev je veliko programov iz tujih držav, kjer se reklame za alkohol in stavnice redno vrtijo. Zakaj je to dovoljeno?

Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije v zvezi s tematiko, o kateri sprašujete, pošilja naslednje pojasnilo.
Oglaševanje na panojih, zaslonih ob igriščih in na športni opremi tekmovalcev, tekom prenosa športnega dogodka ni povezano z omejitvami v televizijskem oglaševanju. Televizijski program, ki zagotavlja prenos športnega dogodka, običajno tudi ni neposredno povezan z organizacijo tega športnega dogodka. Kot prenašalec športnega dogodka je lahko le zakupnik avtorskih pravic za prenos dogodka, ki so največkrat omejene na neko geografsko območje. Tako izdajatelj televizijskega programa v neki državi zakupi pravice za prenos za geografsko območje lastne države, lahko pa tudi širše. Pri tem izdajatelj televizijskega programa, ki prenaša tovrstni športni dogodek, nima nobenega vpliva na oglaševanje na tem dogodku, ki je večinoma v domeni organizatorja dogodka oziroma prodajalca avtorskih pravic za njegov prenos. Vpliv ima lahko le na oglase v prekinitvah prenosa, ko lahko oglašuje sam. To velja tako za v Republiki Sloveniji kot v tujini registrirane programe, ki so v shemah slovenskih operaterjev.
Za oglaševanje na terenu športnega dogodka je tako lahko pristojen organ, ki nadzira »zunanje« oglaševanje oziroma oglaševanje na zunanjih površinah (to so na primer billboardi). Če športni dogodek poteka v eni od držav EU, bi torej bil za to pristojen določen organ, ki tovrstno oglaševanje nadzira v tej državi.
V kolikor televizijski program, registriran v tujini, med prekinitvami prenosa športnega dogodka sam umešča oglase (na primer v oglasni blok), zanj veljajo omejitve oglaševanja glede alkohola in iger na srečo po zakonodaji države, v kateri je program registriran. Za nadzor nad tem programom pa je pristojen regulator države, v kateri je program registriran.
V kolikor je prenašalec športnega dogodka televizijski program, ki je registriran v Republiki Sloveniji, in sam med prekinitvami tega športnega dogodka umešča oglase v oglasni blok, zanj velja zakonodaja o omejitvah oglaševanja po Zakonu o avdiovizualnih medijskih storitvah (ZAvMS), ki ureja oglaševanje v televizijskih programih in v avdiovizualnih medijskih storitvah na zahtevo. Oglaševanje alkohola ZAvMS ne prepoveduje ali kako drugače omejuje. V 22. členu zakon glede oglaševanja alkoholnih pijač napotuje na druge predpise. Oglaševanje alkoholnih pijač podrobneje ureja Zakon o zdravstveni ustreznosti živil in izdelkov ter snovi, ki prihajajo v stik z živili (ZZUZIS), ki ga v tem delu nadzira Tržni inšpektorat RS. Oglaševanje stavnic oziroma iger na srečo v televizijskih programih oziroma v avdiovizualnih medijskih storitvah na zahtevo v slovenski medijski zakonodaji ni urejeno. Ureja ga na splošno Zakon o igrah na srečo (ZIS), za nadzor določil je pristojna Finančna uprava RS.

Za slepe in slabovidne(CTRL+F2)
barva kontrasta
velikost besedila
označitev vsebine
povečava